torsdag 7 januari 2016

Vardag

Så är det vardag igen. Eller egentligen är den juridiska termen vardagar samt sön- och helgdagar vilket även inkluderar lördag som en vardag. Den mer korrekta meningen borde därför lyda, så är det bankdag igen. Men det låter inte riktigt lika bra så jag håller mig till att kalla måndag - fredag för vardagar. 

Jag försov mig endast lite vilket jag är snudd på imponerad över. Det här med att ställa om dygnsrytmen efter ledighet är ofta lite knepigt. Det går ruskigt fort att ställa om kroppen till att vara vaken på nätterna men det är en helt annan femma att ställa om kroppsklockan till att vakna tidigt på morgnarna. I alla fall om man är lite mer av en nattmänniska, vilket jag definitivt är. 

Cirka 20 minuter efter jag borde ha gått upp i morse vaknade jag till slut i alla fall. Det innebar att jag lyckades få iväg barnen till skolorna utan alltför mycket panikkänsla. För egen del alltså. Barnen var väl inte helt roade över att det är dags för skola igen men de hanterade det snudd på exemplariskt. Eller vid närmare eftertanke så var de faktiskt superduktiga! 

Efter att ha fått iväg barnen så försökte jag vakna till lite extra genom att ta en dusch. Det hade helt motsatt effekt idag. Så fort vattnet nådde ögonen limmades de ihop. Ungefär som med vissa lim där man använder en accelerator för att limmet ska börja fungera. Så fungerade vattnet på mina ögon idag. Jag har inte funnit någon fungerande form av limborttagningsmedel för ögon så början av denna dag får helt enkelt tillbringas kisande. Förhoppningar finns att limmet ska skavas bort fram till lunch åtminstone    


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar