fredag 1 januari 2016

Nytt år, nya möjligheter

Gårdagen tillbringades bland annat med att spackla igen hål i olika väggar, sätta upp en väggklocka och spika fast kablar som stört mig under några veckor. Sysselsättningarna kan troligen snudd på tolkas symboliskt såsom täppa igen gamla hål, se tiden an mm. Kablarna vet jag inte riktigt vad de ska symbolisera men det finns i alla fall mindre snubbeltråd i vardagsrummet och frustrationsnivån sjönk drastiskt så symboliken är väl därmed relativt oviktig.

Efter att ha lämnat 2015 ryggen så ser jag an på 2016 och har stora förhoppningar om att kunna göra det till ett klart mer, tja inte mer innehållsrikt och inte mer utmanande i alla fall för det blir nog skapligt svårt, utan kanske till ett lite mer harmoniskt år.

Jag tillhör de 87% av Sveriges befolkning som inte avger nyårslöften så ingen tid har förspillts på att försöka klura ut hur jag bäst ska lyckas hålla dem. Mer tankeverksamhet har gått åt till reflektioner och funderingar kring året som gått och livet i största allmänhet. Betydligt mer fysisk energi har gått åt till ett träningspass. Nu tränar inte jag på gym eller som normala människor men jag tog fram dammsugaren och det är ungefär som ett smärre träningspass. I alla fall om man dammsuger som jag gör. Övningarna ålning medelst hasning på mage, lyftning av möbler som står i vägen och oräkneliga knäböj ingår oftast i mina städpass. Jag är definitivt inte pedant, men ogillar skarpt att de små grå elefanterna kryper fram efter att jag lyckats ställa undan dammsugaren i sin vrå igen, så därför försöker jag hitta så många som möjligt när jag väl är ute på jakt. Nej, de är inga små söta dammråttor eller möss som råttor är besläktade med, de är helt klart elefanter. Elefanter är dessutom grå och det passar därför bättre även färgmässigt.

Dagen har också innehållit starten av denna blogg. Vad den ska användas till har jag inte riktigt bestämt än. Det är inte ens säkert att jag någonsin kommer ha ett klart mål med den men nu finns den i alla fall och då är det lika bra att skriva något för det såg så tomt ut annars. Frekvensen av inlägg kommer säkerligen att variera precis som längden på texterna. Det är troligen det enda jag med säkerhet kan utlova, i övrigt så får det bli som det blir. Namnet på bloggen är valt utifrån att ibland, eller kanske mer korrekt skapligt ofta, tänker jag lite krokigt. Andra kallar det ibland fel, men jag väljer att tänka och även ibland prata, till mina medmänniskors förtjusning eller förskräckelse beroende på situation, krokigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar