lördag 9 januari 2016

Nattrally

Igår kväll var jag tämligen trött så vi gick och la oss samtidigt vilket är synnerligen ovanligt. Nu var klockan väldigt mycket så det blev inte tidigt alls, trots tröttheten, men samtidigt som barnen blev det ändå. Att det blev så sent skyller jag på att kroppsklockan fortfarande är inställd på fel tidszon efter ledigheten och jag har inte hittat någon urmakare som reparerar kroppsklockor än, så återställningen lär ta sin tid. Jag har i och för sig inte sökt efter någon urmakare för kroppklockor direkt så jag kan inte garantera att någon sådan ens finns. Jag vet att det finns viss hjälp att få för biologiska kroppsklockor men är inte helt övertygad att riktigt samma hjälp finns att få när koppen hamnat i fel tidszon men som sagt, helt säker är jag inte.

När kvällsrundan i huset var avklarad, alla lampor släckta och även de små fyrfota vännerna verkade ha kommit till ro så rasslade det efter ett fåtal minuter till ordentligt. De små fyrfota hade ju mest slappat hela kvällen men de hade nu förflyttat sig från soffan till för stunden utvalda sängar. För en skapligt kort stund var de utvalda i alla fall... Och de var väl inte riktigt små söta vänner heller efter den korta stunden. För en vän rycker inte upp en ur den påbörjade dvalan som efterföljs av att John Blund har strösslat sömnflingor i ögonen på en. Jag rycktes i alla fall kort efter John Blunds besök upp till ett nästintill klarvaket tillstånd efter att någon av de två fyrfota påbörjat öva sprinterlöpning tvärs igenom huset på nedervåningen. Huset är inte så stort så för att övningen skulle ge någon effekt behövdes övningen upprepas ett flertal gånger. När fyrfotingen ifråga tyckte att sprinterlöpningen gick tämligen bra så utökas träningen till hinderbana. Det innebar att möbler användes som hinder och gav en lite mer utmanande träning inkluderande bland annat diverse hopp. Detta tyckte tydligen den andra fyrfotingen såg roligt ut eller så insåg den att det gäller att hålla sig i lika bra form som brorsan alternativt syrran så det var bäst att haka på. Eftersom jag fortfarande hoppades på att detta skulle vara ett relativt kort träningspass så låg jag bara kvar och hoppades på att de skulle tröttna, fort. De är tydligen i skapligt bra form för de blev inte alls trötta så fort som jag hoppades utan de är riktigt uthålliga visade det sig. Eftersom de nu var två stycken som deltog i detta för min smak lite sena träningspass så kunde det nu utökas med klart fler aktiviteter. Dessa aktiviteter innehöll bland annat brottning, jakt på samma leksak och kurra gömma. Kurra gömma anser väl inte jag helt ingår i ett träningspass, men det är klart det blir ju utfall mm när man hittas, för en gnutta kull ingår tydligen i den form av kurra gömma som utfördes. Detta rally pågick en relativt lång stund och sedan låg jag vaken och tittade i taket ytterligare en lång stund medan jag försökte komma ner i varv. Nu deltog ju inte jag i själva träningspasset men det kändes mer eller mindre som om jag hade gjort det så därför behövdes nedvarvning för min del. De små fyrfota behövde ingen direkt nedvarvning utan la sig och sov på direkten så snart de kändes sig klara med sitt rally.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar