fredag 15 januari 2016

Sömn

John Blund var helt klart alldeles för generös när han strödde ut sömnströssel i vårt hem igår kväll. Barnen sover sött och missar därmed att få ge sig av mot skolorna denna klart kyliga dag. Helt besvikna är de troligen inte över att inte behöva inandas den frostiga men ändå klara luften eller att få känna hur snabbt ett par ingångna jeans förvandlas ifrån tämligen mjuka och sköna till två isiga stuprör som omger benen och skaver lite lätt. De missar även att öva på sina balanskunskaper genom att försöka stå mitt i dessa jeans men jag anar att det kommer att komma fler tillfällen denna vinter.

Anar också att John Blund måste ha haft ovanligt mycket att göra just igår kväll, dels på grund av överdoseringen och dels på grund av att jag somnade på soffan. Han måste ha flugit förbi med en AJ 37 Viggen eller en A 32 Lansen, som är två olika svenska attackflygplan, för jag kommer helt klart och tydligt ihåg att jag var på väg att gå och lägga mig i sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar