lördag 16 januari 2016

Tidig lördag

Att innan halv nio en lördag ha hunnit inmundiga frukost (vilket bara i sig borde inbringa ett litet kors någonstans i kökstaket), byta alla lakan, fått igång tvätten och disken, sorterat ut två kassar som jag ska lämna till second hand idag och hunnit flytta på diverse saker och möbler tillhör inte vanligheterna. Nu somnade jag i och för sig relativt tidigt igår kväll så det bidrar väl till att jag vaknade vid sju och kroppen ansåg att det var dags att gå upp. Men katterna blängde lite på mig och var inte helt eniga med min kropp om att det var morgon. När jag gjorde frukost till mig så kom de i alla fall ut till köket för de ansåg det väl säkrast att påminna om att de också vill ha frukost. Nu är det inte så att jag på något vis svälter katterna men de har ett otroligt kort minne när det kommer till mat. De är nämligen helt övertygade om att de aldrig fått mat tidigare ungefär en kvart efter att de både har fått mat och ätit av den. Att i det här läget gå tillbaka till matskålen, där hälften ofta ligger kvar, är enligt de små fyrfota inte ett förstahandsval utan de går oftast hellre och påkallar uppmärksamhet och påpekar att det är dags för mat...

Nu ska jag försöka hålla farten uppe ett tag till innan jag kraschar, för någon morgonmänniska är jag då inte direkt, så det gäller att ta till vara på dessa extra timmar idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar