tisdag 19 januari 2016

Minioner

Idag hade jag möjlighet att under en kortare stund studera barnen som var ute och lekte på sitt dagis gårdsplan. Det var inte så att jag stannade och kikade in på ett lite slumpmässigt utvalt dagis som någon typ rätt läskig människa utan dagiset ligger bredvid kontoret där jag jobbade idag. Jag stod utanför kontoret och pratade i telefon och passade då samtidigt på att titta på de lekande barnen. Det som bland annat fångade min uppmärksamhet var att två av barnen hade gula mössor med minionögon på. Deras föräldrar hade även haft den goda smaken att klä sina barn i blåa overaller för att ytterligare utöka likheten med en minion. Det såg rätt roligt ut. Undrar om fröknarna ibland anser att de har en grupp med minioner när alla barn vill säga, göra eller visa något samtidigt? Skulle kunna föreställa mig att det i alla fall kan låta så ibland. Ett ivrigt, alternativt argt, oförståeligt tjatter. Tänk att få klä en hel dagisgrupp i minionmössor och blå overaller! Som betraktare skulle jag finna det rätt komiskt men inser att fröknarna troligen inte skulle finna det riktigt lika underhållande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar