fredag 8 januari 2016

Spår



Ibland skulle livet vara så mycket enklare om det bara följde ett rakt spår. Eller om spåret endast hade lita lagom små kurvor på endast några få grader. Både dessvärre och tack och lov är mitt livsspår inte rakt över huvud taget. Mina spår svänger för fullt och inte alltför sällan så svänger det i 180 och ibland även i 360 grader. Det som kan bli lite kämpigt är de tvära oförutsedda kasten från raksträcka till typ rondell. Eller de små smala slingriga alpvägarna med stup på ena sidan och snudd på oöverstigliga berg på andra sidan. För att inte tala om hårnålskurvorna där man inte vet vad man har att förvänta sig för något när man väl tar sig igenom dem. 

Idag har jag hittills hunnit med ett par alpvägar men endast några få 90 graders kurvor så det är inte alltför illa. Dagen har endast påbörjats så det hinner hända mycket än men jag tror att jag har lyckats bygga, kanske inte en hel komplett tjusig bro, men en spång har jag nog fått ihop till i alla fall och det räcker för stunden. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar