måndag 4 januari 2016

Kyla och värme

Ikväll i mörkret har yngsta sonen och jag provåkt närmsta pulkabacken. Vi var helt ensamma vilket passade oss perfekt eftersom det är lite svårt att styra ibland. Eller det är väl kanske mest jag som har problem med styrningen men jag tror inte att de klart yngre barnen som åker på dagtid skulle uppskatta att jag krockade med dem, och jag kan bara föreställa mig hur deras föräldrar skulle reagera, så jag får nog hålla mig till att åka i mörkret på kvällarna. 
En stund frös jag om händerna men efter att vi lyckats ta oss upp och ner för de olika backarna ett antal gånger så fick även jag upp värmen. Alla försök uppför var varken helt genomtänkta eller lyckade så jag fick även ofrivilligt prova på att åka nerför backarna på rumpan.... 

Väl inne i värmen igen så upptäckte vi att vi verkligen hade åkt oss varma så vi kylde ner oss med lite glass. Den var otroligt chokladig och rätt mäktig men uppnådde önskvärd effekt avseende nedkylning. 


Nu försöker jag bli lagom varm istället så ljus har tänts och filtar plockats fram. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar