lördag 23 januari 2016

Elefantsafari

Jag har en grymt bra ventilation i mitt lilla hem och det är väl bra men det skapar på något märkligt vis mer dammelefanter. Med tanke på hur mycket jag motionerade den lilla svarta under förra helgen och även bitvis har gjort under veckan som gått så anser jag att det inte borde ha funnits en enda elefant i huset. Möjligvis några små möss men de borde katterna ha hanterat eftersom de är skapligt förtjusta i att jaga. Men så var icke fallet när jag idag tog fram den lilla svarta. Utan det fanns tämligen gott om elefanter. En del var lite svårfångade eftersom desto mer möbler och saker som jag bär in i huset så får de fler och fler gömställen. Mina träningspass blir i och för sig lite längre och jag får använda en större variation av muskelgrupperna genom alla tillskott av saker som står i vägen i huset men det är väl i stort sett det enda positiva. Förutom möjligtvis en annan sak men jag är inte helt säker på att det går att genomföra, än.

Den andra positiva effektens skulle eventuellt kunna vara, om jag behöver dryga ut hushållskassan lite, att erbjuda elefantsafari! Om jag avvaktar några månader till så hinner jag förmodligen fylla på med ytterligare fler hinder och kommer att ha missat några gömställen så det finns goda utsikter för bra jaktmarker. Denna elefantsafari skulle inte erbjuda någon vacker naturupplevelse på en elefantrygg utan vara mer inriktad på jakt. Mina elefanter har inga betar av elfenben utan de är mest helgrå. Ibland har de vissa inslag av svart päls, från ena katten, så vid närmare eftertanke kanske min form av elefantsafari inte skulle dra till sig så många intressenter. Men, man skulle gärna få behålla sin eventuella fångst och en dammelefant torde vara klart billigare att rama in och sätta upp på väggen som en trofé än en hel elefant. Fångst skulle dessutom kunna garanteras och jag kan nog sträcka mig till att skapa någon form av diplom att hänga upp tillsammans med trofén. Behöver förmodligen fundera lite till över hur elefantsafarin skulle kunna marknadsföras och hur diplomen ska utformas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar