tisdag 5 januari 2016

Teknik

Ibland kan jag bli nästintill löjligt nöjd över att klara av att koppla ihop något tekniskt. Sådan glädje har jag haft nöjet av att få erfara idag. Det behöver nödvändigvis inte vara några egentligen komplicerade saker utan kan vara något så enkelt som att koppla ihop en TV, en spelkonsol och nätverket. Eftersom jag tidigare levt i ett hushåll där jag varit totalt underlägsen när det kommer till teknisk kompetens så har jag överlåtit allt sådant till den mer överlägset kunnige. Det har i sin tur i och för sig inneburit att jag inte heller lärt mig och ökat på min egen kompetens men det var en enklare lösning att göra så, av flera anledningar. Men det gör å andra sidan att jag numera får bli otroligt nöjd över mig själv varje gång jag lyckas klura ut hur tekniska saker fungerar. Och att finna anledningar till att vara riktigt nöjd över sig själv är inte alltid så enkelt här i livet så det gäller att ta vara på de anledningar man kan finna och det gör jag helt klart när det kommer till teknik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar