torsdag 21 januari 2016

Planer

Planer har jag många, både kortsiktiga och långsiktiga. Det största bekymret är att det skapligt sällan blir så som jag har planerat från början. Planerna kan nästintill aldrig vara liksom spikade för jag kan oftast utgå ifrån att något kommer att ske på vägen som förändrar utgångsplanen. Detta har gjort att jag är tämligen bra på att vara flexibel och hitta alternativa lösningar. Ibland skulle jag dock önska att jag inte var riktigt så flexibel och hjälpsam, när det är någon annan part som stjälper mina planer. Lite mer som en dyckert som är en sorts spik som har ett obefintligt eller koniskt huvud och ska vara försänkt. De sitter rätt rejält när man väl fått dem på plats i till exempel golvlisten. En sån skulle jag vilja vara ibland. Eller kanske en ankarspik för de har som hullingar som griper fast och ger ett starkt motstånd till att förflyttas från sin placering. Någon form av svårutdragen spik skulle jag i alla fall vilja bete mig lite mer som när andra ändrar mina planer. När det är jag själv som förändrar dem är det en helt annan sak. Ibland kommer man ju underfund med att en annan plan kanske är bättre än den man hade från början och då underlättar det helt klart om man kan tillåta sig att ändra originalplanen.



En plan jag hade idag var att handla mjölk på vägen hem. Det sprack. För jag glömde helt enkelt bort det, och kom på det först när jag klev in genom ytterdörren. Därför har jag nu planerat in en kvällspromenad istället. Och har jag riktigt tur så får jag sällskap och då är den omgjorda planen klart bättre än originalplanen. De övriga planerna för början av kvällen gick dock helt klart i stöpet men får helt enkelt planeras om till något annat tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar