söndag 3 januari 2016

Rensning

Försöker beta av saker på min att göra lista men det är inte helt enkelt. Har nämligen en viss benägenhet att komma på nya saker som behöver tas itu med och skriver då upp även dem så listan kan lätt bli oändlig. Det är klart att jag kan börja på en ny lista men då får jag ju inte möjlighet att njuta av tillfredsställelsen av alla saker som jag strukit ett streck över och som är åtgärdade. Men det börjar nog dessvärre bli dags för en ny lista, hur mycket det än tar emot, för pappret jag skrivit på är överfullt. Det är nödvändigtvis inga avancerade saker som står på mina listor utan det kan till exempel vara, vattna blommorna. Mina krukväxter lever ett tämligen hårt liv men det är en annan historia. Så att fylla sisådär en halv sida med saker att göra, för jag anser att det behöver åtminstonde vara en halv sida för att kvalificera sig som en lista, bör egentligen inte vara supersvårt men det tar ändå emot lite.   

En av de saker som nu är överstruken är rensa gamla papper. Funderar över om osorterade papper har en större benägenhet än sorterade att föröka sig? Om man lägger in några få papper i skåpet för att sortera in dem på rätt ställe vid ett senare tillfälle så är det en hel trave  nästa gång man öppnar skåpet! Något lurt är det helt klart. Har bara inte kommit underfund med hur det går till, än. Fick ihop till en skaplig trave som åker ut helt enkelt, så får de pyssla med och föröka sig bäst de vill hädanefter för de ligger i alla fall inte kvar i mitt skåp. Resten av papperna som behöver sparas är insorterade i pärmar och då verkar de hålla sig i schack lite mer vad gäller förökningsprocessen så jag hoppas på att inte bli överfallen nästa gång jag öppnar skåpet.

  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar