onsdag 31 juli 2019

Mera näthandel

Det blev endast sex tekoppar, och inte 36 som jag var lite orolig för, vilket gjorde att mitt självförtroende avseende näthandel ökade markant. Till och med snudd på lavinartat. Det i sin tur har lett till att jag har gått loss totalt den senaste veckan. Med att handla på nätet. Har i och för sig gått loss och viftat en hel del med mitt racket också. Men Kalle och hans kompis Pelle har hittills undgått samtliga dödliga träffar så de surrar vidare i köket. Än så länge. Och de är två flugor för den som undrar! Jag går inte runt och slår till folk lite hursomhelst med ett racket.

Det mesta av sakerna som har inhandlats är sådant som jag har funderat över ett tag. Så jag har inte bara handlat bara för att handla. Några saker kan i för sig vara dylikt men de har i så fall halkat med när jag ändå skulle köpa något annat på samma stället. En sak jag funderat både länge och väl över är nya kaffemuggar. Slängde därför ur mig frågan till en vän via sms om hur många kaffekoppar man egentligen behöver? Då frågan ställdes helt apropå och utan kontext så blev mottagaren lite lätt fundersam över vad jag höll på med. Nu brukar den personen få lite konstiga sms med jämna, eller ojämna, mellanrum så denne lämnade det endast därhän och tänkte väl att det kommer säkert en förklaring. Jag har i alla fall kommit fram till att man behöver tio. Om nu någon annan ställer sig samma fråga. Däremot anser jag att det räcker med en kaffetermos så den gamla är på väg ut genom dörren efter att jag har ställt in den nya i ett skåp.

En annan sak jag har beställt är en hylla som ska sättas upp på en vägg. Då det saknas en borrmaskin på hyllan med verktyg och lådor med bra att ha saker i så behövde även en sådan inhandlas. Jo, vi har flera bra att ha lådor och om man läst tidigare inlägg så kan man förstå att det behövs. Inköpet av borrmaskinen tog en stund. Jag och äldsta sonen satt och jämförde prestanda, vikt och en massa andra saker en lång stund innan vi slutligen bestämde oss för ett alternativ som förhoppnings passar oss. Det blev en maskin av märket Ryobi om det säger dig något. För mig betydde det absolut ingenting alls innan vår exkursion på borrmaskinsmarknaden. Om det var ett bra eller dåligt val återstår att se då den ännu inte har levererats. Det har inte hyllan heller och jag hoppas att de kommer i rätt ordning. För när hyllan dyker upp så vill jag få upp den på väggen så snart som möjligt.

En hel del av det jag beställt har dock anlänt vårt lilla hushåll på olika vis. En del har levererats vid dörren och en del har jag fått hämta ut på stället där det är förskräckligt jobbigt att jobba. Lite som yngsta sonen säger, det är jobbigt att jobba det hör man ju på ordet. Vid uthämtning av paket så har jag fortsätt vara oerhört positiv och uppåt för att se om jag kan påverka arbetsmiljön något lite i alla fall. Sen kan jag som vanligt verka lite lätt förvirrad då angiven avsändare inte alltid stämmer med stället man har handlat ifrån och det verkar faktiskt roa dem åtminstone lite. Min förvirring alltså. Senaste paketet jag hämtade ut trodde jag kunde vara en present till yngsta sonen men paketet stämde inte alls överens vare sig i vikt eller format med presenten. Det visade sig vara två lampor till mitt sovrum. Inte ett rätt alltså...

Vi har det för närvarande lite som lilla julafton var och varannan dag. Yngsta sonen påtalade att det är som en vanliga julafton. Jag påpekade då att jag betalar för allt jag handlar varpå sonen svarade, ja precis som på riktiga julafton. Han har lite rätt i det, eller rätt mycket rätt egentligen. Men vi får diverse saker ersatta och förnyade vilket jag finner oerhört tillfredsställande så jag är nöjd som ett barn på julafton ändå. Trots att jag får betala för allt. Men det är nog för väl att jag återgår till arbetet snart för det blir alldeles för dyrt i längden med semester på det här viset.


Våra nya kaffemuggar och tekoppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar