söndag 28 juli 2019

175 gram

Upptäckte nyss till min förtjusning att kakpaketet som jag går och småäter ur innehåller 175 gram kakor. Förpackningen innehåller frasiga drömmar. Ekologiska sådana dessutom så då känner jag mig ännu mer nyttig. För om jag köper en chokladkaka på 200 gram så kan jag lätt få i mig en sådan på en nästintill förskräckligt kort tid. Slår inte riktigt sönerna i förtäringshastighet av choklad men ligger inte långt efter i tidsåtgången. Då jag är alldeles för begeistrad i att gå runt och småäta, vilket jag precis som många andra inte borde, så blev jag i alla fall lite upplyft av denna upptäckt. Tänker inte gå in på antalet kalorier som respektive produkt kan tänkas innehålla, för det känns som överkurs, utan jag håller mig enkom till dess angivna vikt på förpackningen i mitt lilla resonemang.

Att det tar mig längre tid att få i mig ett helt paket med kakor än det tar med en chokladkaka anser jag vara något mycket positivt. Vi inhandlade kakor häromdagen för att det skulle finnas hemma till fikat på eftermiddagarna men jag har hittills lyckats hålla ett kakpaket helt för mig själv. Att jag gärna vill ha något till kaffet som jag går runt med när jag är ledig är den största anledningen till att jag småäter mer under semestern än övriga dagar. Men jag känner mig nu väldigt nöjd över min insikt och tar en kaka till utan riktigt lika dåligt samvete. Visst är det logiskt..?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar