söndag 21 juli 2019

Varsågod att ta en pinne

Under sensommaren så brukar det framför en del hus förekomma korgar med äpplen i och ett erbjudande om att man gärna får förse sig. De har inte växt upp som svampar ur marken utan de är utställda av innehavarna av husen som har äppelträd på tomten. Har ännu inte stött på att någon som inte har egna äppelträd har ställt ut en liknande korg. Men, det är klart att om man skulle ha råkat förköpa sig på äpplen på nätet genom att i sin iver ha klickat fel på antal eller vikt så skulle man såklart kunna göra något liknande. Vi har inga äppelträd och vi har en skapligt stor åtgång på äpplen så utanför vår ytterdörr kommer inte någon tjusig korg med äpplen att dyka upp.

Däremot så har jag lyckats samla ihop en del pinnar efter att ha ansat vår häck lite. Nu menar jag inte att någon människa skulle vilja gå runt och smågnaga lite på en pinne men hundar brukar var skapligt förtjusta i pinnar. Det passerar inte direkt en strid ström med hundar framför vår ytterdörr men några brukar göra det i alla fall. Om inte annat så har vi en park i vår närhet där många brukar leka med sina hundar och jag skulle eventuellt kunna sträcka mig till att gå de 50 meterna med hinken och ställa den där. Fast då kanske jag blir av med hinken och det är endast pinnarna som erbjuds. Hinken vill jag gärna behålla. Så jag börjar förmodligen med att ställa den utanför vårt lilla hus med ett erbjudande om att ta med sig en pinne eller två.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar