lördag 3 augusti 2019

Drömmar

För den som tror att det kommer att handla om kakor, eftersom jag har skrivit om det tidigare, så kommer jag dessvärre att göra den besviken. Det handlar nämligen om sådana drömmar man har när man sover. Man kan förvisso även dagdrömma men det brukar man göra i ett lite mer vaket tillstånd. Fast om man går riktigt in i sitt dagdrömmande så kan man i och för sig bli rätt frånvarande och hamna i ett mer halvvaket tillstånd.

Jag provar för närvarande en medicin och den ger vissa biverkningar. Om man glömmer att ta en tablett på kvällen så kommer huvudvärken från hell med besked dagen efter. Blir även otroligt trött och sover därmed väldigt hårt. Vet inte om det är så gott egentligen men jag blir i alla fall helt utslagen. Lite som om någon har slagit en stekpanna i huvudet på mig. Är tämligen övertygad om att ingen gömmer sig i mitt sovrum varje kväll och drämmer till mig efter att jag har lagt ner huvudet på kudden utan jag är rätt säker på att det är någon form av biverkning. Och om det nu skulle vara någon som har hittat en osynlighetsrock, för en sån skulle verkligen behövas för att undvika upptäckt, så önskar jag att den slutar slå mig i huvudet på kvällarna. Fast om det är så så skulle det förvisso förklara huvudvärken. Men jag har inga bulor, vilket jag tror att jag skulle få, så jag är ändå inne på spåret att det är en klart oönskad biverkning.

Och så verkar jag drömma om rätt konstiga saker. En vän erbjöd sig av någon outgrundlig anledning att provsmaka allt åt mig. Vi var på någon tillställning av något slag och det bjöds på olika snittar och annat gott småplock. Ansåg att det var en otroligt gentil gest av min vän att provsmaka allt så jag var helt tillfreds med arrangemanget. Det var även min vän vilket jag inte riktigt kan begripa. Är inte kunglig eller viktig alls på något annat vis så jag har ingen aning om varför provsmakning av förtäringen skulle behövas. En annan vän försökte hjälpa mig att åtgärda de rosa, lila och gröna slingor jag hade lyckats åstadkomma i håret. Tänk neonfärger så kanske ni förstår min önskan om att inte ha dem. Andra får gärna ha neonfärger i håret men jag är inte alls neonig av mig så de passade liksom inte i mitt hår. Jag hade färgat håret i en och samma färg men av någon märklig anledning så hade vissa slingor av håret antagit helt andra färger. Jag har även köpt ett hus som behövde totalrenoveras. Huset ifråga är ett av de hus jag bodde i under min barndom och inget har åtgärdats under alla år sedan vi flyttade därifrån så ni kan kanske förstå behovet av viss upprustning för det är rätt många år sedan jag var barn. Barnasinne kan jag ha men jag är definitivt inget barn sedan länge.

Jag av alla personer behöver inte påverkas mer till att få konstiga drömmar eller tankar då jag har rätt mycket av den varan ändå. Så min förhoppning är att alla dessa drömmar avtar så att jag får lite mer ro på nätterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar