fredag 26 februari 2016

Värk

Idag är inte en helt fantastisk dag direkt. Skicket på kroppen är allt annat än på topp. Det finns många som har det klart värre och även har det så varje dag så jag klagar definitivt inte. Det är endast ett konstaterande av dagsformen. Har en lite lätt trasig nacke efter diverse olyckor som protesterar lite mer än vanligt emellanåt och just idag är en sådan dag. Nacken påbörjade i och för sig sina protester redan tidigare under veckan men eftersom resten av mig tydligen inte ville ta in den information som nacken försökte delge så har den till slut gått i total strejk. När den blir så obstinat så får den även med sig en hejarklack som dessutom sympatistrejkar för att det är roligt eller något sådant. Personligen finner jag att resten av kroppen inte alls behöver visa dessa sympatier men där är vi uppenbarligen inte alls överens. Jag är en sådan person som dessa dagar är rätt lycklig över att det finns viss lindring i form av tabletter. Nu blir jag förvisso lite korkad, eller snarare klart mer korkad än vanlig, av dessa vita piller men det är ändå värt det. Dessutom påverkas humöret skapligt negativt när man har massiv värk så jag kan tänka mig att min omgivning är skapligt tacksam för att jag försöker ta udden av värken för annars skulle jag troligen ställa mig och slå på någon med diverse tillgängliga tillhyggen. Bara för att dela med mig av smärtkänslan liksom och det vore inte vidare snällt. Nu skulle jag troligen inte lyckas särskilt väl heller eftersom ena armen och handen är starka sympatisörer i den pågående strejken. Synen hänger inte riktigt med heller för den delen, så eventuellt tilltänkt objekt skulle förmodligen klara sig ifrån att bli träffad över huvud taget. Men, dessa dagar blir jag påmind om och känner en stor respekt för alla de som dagligen kämpar mot värk, sjukdomar och andra svårigheter. Finner även tacksamhet över att de allra flesta av mina dagar avlöper utan denna typ av massiv värk. 

Fotot är lite suddigt och det är ungefär så jag blir av dessa tabletter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar