torsdag 11 februari 2016

Stickning

I förrgår morse behövde jag försöka trä en nål med svart tråd och det var banne mig ingen enkel uppgift. Det underlättade inte alls att jag var så trött så att mina egna ögon gick i kors redan innan jag försökte hitta nålsögat. Men eftersom en söm gått upp på yngste sonens mössa och mina stickningskunskaper är totalt obefintliga så ville jag försöka rädda mössan innan det blev värre. Att behöva försöka rädda mössan i ett senare skede hade varit en nästintill omöjlig uppgift för mig. För att verkligen förstå hur illa bevandrad jag är inom stickningens värld så kan jag berätta om en uppgift i syslöjden när jag gick i grundskolan. Uppgiften var att sticka ett par vantar. Jag valde alternativet babyvantar för de har inga tummar och är skapligt små så jag ansåg i början av terminen att uppgiften inte skulle vara alltför svår. Men det var den. Efter en termin hade jag i alla fall till slut lyckats knåpa ihop till tre babyvantar i varierande storlek och form. Tre blev det eftersom jag då kunde välja att lämna in de två som var minst olika varandra. Om jag inte missminner mig helt så fick jag genom min ansträngning någon form av betyg. Men det kan inte ha varit något högt betyg för tidsåtgången var helt orimlig och resultatet var nog inget som någon skulle vilja använda till en liten ögonsten. Jag skulle dock vilja lära mig att klara av att sticka en halsduk någon gång här i livet men ingen plan är uppgjord än så det lär nog dröja. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar