torsdag 25 februari 2016

Många vändor

Dagarna blir sällan som planerade som bekant och idag innebar det en skapligt snabb tvärvändning hemåt en relativt kort stund efter att jag kom in till kontoret. Väl hemma igen insåg jag efter ännu en kort stund att jag behövde ge mig iväg igen för att handla tillbehör till lunchen. Efter den vändan kunde jag faktiskt hålla mig på ett ställe i hela flera timmar. Men det blir ju lite långtråkigt i längden så småningom så jag tog med yngsta sonen ut på en promenad på eftermiddagen. Eftersom det kan bli lite trist att endast flanera runt utan något direkt mål så beslutade vi oss för att ta med bröd och gå bort och mata änderna. Det var lite kylslaget eftersom vi mestadels gick i skuggan men vi kunde i alla fall skymta solen mellan träden.


Efter att allt bröd så småningom var utdelat och vi började frysa så smått om händerna var det dags att gå vidare. För tillfället är jag helt totalt i ofas med inhandling av bra att ha saker, såsom till exempel mat, så jag insåg att ytterligare ett besök i affären behövdes för att kunna koka potatis till kvällens middag. När vi väl stod utanför affären fick jag ett infall och frågade yngsta sonen om han inte kanske eventuellt var i alla fall lite fikasugen och det kunde han ju tänka sig att ställa upp på att vara så vi gick till ett konditori och fikade tillsammans. Efter fikan skildes vi åt för en stund. Jag gick in i affären för att inhandla den önskade potatisen till middagen och sonen gick hemåt i förväg. Väl hemma igen fick jag lite lätt upprört besked om att vantar och mössa inte hade följt med hem utan förmodligen låg kvar på stolen där vi fikade. Sagt och gjort, det var bara för mig att ta på mig jackan ännu än gång och ge mig iväg igen men det började kännas en aning repetitivt vid det här laget faktiskt. Vantar och mössa fanns tack och lov kvar på exakt samma ställe som de lämnades så det var bara att plocka upp dem och gå hem igen. Väl hemma ännu en gång deklarerade jag att om nu något saknas eller önskas så kommer jag inte att se till att det slutas saknas eller uppfylla några önskningar över huvud taget utan det får i så fall någon annan åtgärda. I värsta fall får vi helt enkelt skicka en av katterna eller ännu värre klara oss utan vad det nu skulle kunna vara som det plötsligt fanns ett oerhört stort behov av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar