måndag 6 januari 2020

Slask

I år gick jag loss lite lätt inför julen och utökade dekorationerna i vårt lilla hem med ett antal ytterligare julaktiga prydnader. Albert har jag redan nämnt. Men förutom honom och nya knallröda gardiner till vardagsrummet så handlade jag bland annat även nya fina, enligt min mening, kulor att hänga i fönsterna. Fast jag fick inte hänga alla av dem i vardagsrummet då äldsta sonen ansåg att de genomskinliga i glas såg ut som slask. Vi var inte alls ense men han var oerhört bestämd så jag lät bli att hänga upp dem till allmän beskådan. Det är ju ändå vårt hem så ibland ger jag med mig. Jag tycker inte på något vis att slask är vackert att betrakta. Men jag tycker att de klara kulorna är fina. Så det så! Så jag hängde upp dem i mitt sovrum.


Det i sin tur innebär att jag faktiskt har missat dem helt och hållet när jag har plockat ner julen i resten av huset. För de hänger fortfarande kvar. Men ingen av dem är röda i alla fall. Det är två klara kulor i glas, en guldfärgad och två gröna så de är inte särskilt juliga i sig själva så det gör inte så mycket. De hänger inte ens i röda sidenband utan de är beige så jag kanske låter dem hänga kvar ett tag till. Får se hur länge mitt samvete klarar av att hantera situationen.

För övrig anser jag att det positiva med att ta ner saker som hänger i fönster och framför dörrar är att man inte behöver ducka varje gång man ska öppna dörren. På baksidan då. Där våra små fyrfotingar för det mesta går ut eller in. Hänger aldrig upp något i ögonhöjd vid ytterdörren för det anser jag vore rätt oklokt. Fönster känner jag dock inte ett riktigt lika stort behov av att öppna vintertid så jag kanske har mina prydnadskulor kvar fram till mars eller april. Det är väl lagom då jag brukar börja fundera över att putsa fönsterna. Vilket i sin tur absolut inte nödvändigtvis innebär att det blir gjort då. Men, man kan ju behöva lite tid att planera för vissa, i mitt tycke, inte fullt så roliga uppgifter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar