söndag 5 januari 2020

Nytt år

Så är det ännu ett nytt år. Det är något som jag ser som synnerligen positivt för alternativet önskar jag mig inte. Nu kan vi alla se fram emot vad 2020 har att bringa för spännande händelser och möten. Eller som en amerikansk optiker kanske skulle säga, det är 20/20, vilket innebär en alldeles perfekt syn! Nu har ju inte jag någon 20/20 syn så jag förväntar mig inte endast positiva erfarenheter under det kommande året. För om allt bara är fantastiskt och bra hela tiden så tror i alla fall inte jag att man skulle uppskatta det lika mycket. Nu önskar jag mig förvisso inte alltför mycket bekymmer och svårigheter för de brukar dyka upp ändå oavsett om de är önskade eller ej. Jag har dock relativt lätt för att ta till vara på de små glädjeämnena här i livet. För om man ska vänta på de stora omvälvande sakerna för att glädja sig ordentligt så skulle det vara för mycket tid däremellan utan något jämfotahoppande av lycka. Och det skulle vara lite trist och långtråkigt.

Själva nyårsafton tillbringade jag med goda vänner. Oerhört god mat och dryck serverades elegant och det var en väldigt trevlig och uppskattad kväll. Fast det hade kunnat bli lite tokigt. För vem annars förutom jag sätter mig på ett tåg utan att vara helt säker på var hon ska kliva av. Jag hade fått information om att jag skulle leta rätt på ett högt hus vid stationen och det hade fastnat i minnet. Sedan när jag satt där på tåget så blev jag helt plötsligt väldigt osäker på vid vilken station jag skulle bli uppmött. Nu var jag förvisso ute i god tid men om jag skulle kliva av vid varje station för att söka efter ett högt hus så skulle jag ha att göra ett bra tag. Det i sin tur skulle ha inneburit att tidsåtgången av min resa skulle ha blivit alldeles för stor för att hinna ta del av hela kvällen. Jag fick helt enkelt lite förläget höra av mig och fråga var jag skulle kliva av. Men jag hittade det höga huset utan att fråga mig fram!




Önskar alla en riktigt god fortsättning på 2020 oavsett om synen är perfekt eller ej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar