söndag 19 augusti 2018

Inköpslista

Gick iväg för att uträtta några ärenden och även inhandla några få saker. Jag brukar använda mig av en app som heter Shopshop för att komma ihåg vad det är som både behöver göras och handlas. Appen sparar en lista med tidigare inskrivna inköpsalternativ vilket jag gillar för då går det fortare att få till en ny lista eftersom jag oftast handlar ungefär samma saker. Ärenden sparas förvisso också, så den sparade listan kanske ser lite märklig ut, men det brukar fungera tämligen väl för mig ändå. Jag uträttade de få ärenden som behövde göras och skulle till slut bara handla matvaror. Eftersom jag faktiskt kom ihåg att det var mjölk och gröna äpplen jag behövde få med mig hem från affären så plockade jag ner de varorna i korgen. Tänkte sen att det kanske var bäst att öppna appen för säkerhets skull så att jag inte hade missat något ändå. Blev rätt snopen och fnissade lite för mig själv när det stod att jag skulle handla mjölkchoklad och gröna växter, för jag var tämligen säker på att det inte alls var något som jag behövde köpa. Appen hade tydligen helt andra åsikter om vad jag behövde komma hem med, eller så var det mitt undermedvetna som hade varit framme igen. Jag stod dock emot frestelsen att lägga ner varorna appen påstod att jag behövde och kom till slut hem utan vare sig mjölkchoklad eller gröna växter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar