söndag 19 augusti 2018

Grannfejd

Jag satt och drack mitt förmiddagskaffe i godan ro på vår baksida och passade samtidigt på att studera torkningsprocessen som pågick på de stora gröna växterna som jag strax innan hade duschat av. Då kan ni kanske förstå temponivån jag befann mig i. Helt plötsligt blev jag dock avbruten då båda våra små fyrfotingar kom rusande som skjutna ur en kanon och sedan försvann i en tät följd in i en buske lite längre bort. Sekunden senare så kom grannen utrusande ur samma buske, även hon som skjuten ur en kanon. Det som slog mig var att våra två små fyrfotingar uppenbarligen faktiskt samarbetar emellanåt vilket jag inte noterat tidigare. De är bröder och är väl lite som syskon är överlag. De kommer rätt väl överens men de busar såklart med varandra också. När en av dem är på bushumör och den andra inte är det så brukar den andre oftast bli övertalad till att haka på men då är det en mot en och inte två i samspel mot en utomstående. Personligen så tycker jag faktiskt att två mot en är fusk. 

Grannen slapp dock undan med endast förskräckelsen av att ha två busfrön komma rusande emot sig och gick sedan in till sig så någon direkt grannfejd blev det väl inte egentligen. Grannen är en lite äldre dam så hon uppskattar säkerligen inte att ha två små spattiga terrorister i huset bredvid. De har i och för sig lite olika tider, då grannen föredrar att vara ute på natten medan våra små fyrfotingar oftast är inne nattetid och istället är ute på dagarna, så de brukar inte ses så mycket. Granndamen är alltså en katt precis som våra små fyrfotingar. Det är alltså inte så att jag skulle sitta kvar i godan ro om våra katter jagade en äldre mänsklig dam. Fast det är klart att det hade varit roligare om en äldre kvinna hade kommit ut ur busken, som våra fyrfotingar dök in i, istället för en kattdam. Det i sin tur hade även skapat en hel del ytterligare frågeställningar kring vad hon pysslat med i busken så det var nog tur att det inte var det ändå för då hade förmodligen min lilla hjärna exploderat av idéer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar