torsdag 9 augusti 2018

En uträkning


Denna uträkning fanns på en utav väggarna när vi flyttade in i vårt lilla hus. Det tog ett tag innan jag upptäckte den men sedan dess har jag grubblat över vad som räknats ut. Ingen logisk förklaring går att finna och det stör mig lite. Jag har kunnat konstatera att det inte har med stenplattorna att göra. Inte heller är det ett mått som passar in på förrådet, husväggarna, rabatterna eller ens vårt lilla träd. Anteckningen är gjord utomhus, vi har inte kala tegelväggar inomhus, så jag har utgått ifrån att det är något utomhus som den bör relatera till men jag kan såklart ha fel. Dock finns det ingen direkt logisk koppling till något inomhus heller. Det kan ju i och för sig vara så att något som inte längre finns kvar i huset är uppmätt och att det är därför som jag inte kan koppla ihop uträkningen till något. Men, då kan jag tycka att man borde ha antecknat även det på samma ställe för att inte orsaka onödig huvudbry för nästkommande innehavare. Fast om det fortfarande står kvar när vi väl känner att det är dags för oss att byta ut vårt hem mot något annat så skulle jag ju kunna lägga till en uppställning bara för att göra det ännu mer förvirrande.

En brittisk komiker, som jag för närvarande inte kan dra mig till minnes namnet på, har ett lite roligt tips på vad man kan göra innan man flyttar. Hans tips är att när man tapetserar om så ska man måla texten "I will kill again" i blodröd färg på väggen innan man sätter upp den nya tapeten.  Det som är lite tråkigt är att man inte får se reaktionen när de nya invånarna hittar texten, men vetskapen i sig skulle förmodligen räcka ganska långt på tillfredsställelseskalan bara den. Vi har bara målat om väggarna i ett av rummen sedan vi flyttade in, men jag går och grunnar lite över om vi ska åtgärda väggbeklädnaden i något av de övriga rummen och då får det troligen bli en ny tapet. Mina planeringsstadier kan vara skapligt långa, när det kommer till vissa göromål, så det lär inte ske inom den närmsta framtiden. Jag har därmed relativt gott om tid på mig att fundera över om vi ska måla något på någon vägg innan någon eventuell ny tapet sätts upp.

Alternativet till båda ovanstående upptåg är såklart att jag hittar på något alldeles eget nytt litet påfund. Uträkningen är säkerligen inte ens tänkt som något hyss dock, utan är troligen endast en anteckning som för mer normala människor inte skulle skapa någon huvudbry alls. Men jag kan inte riktigt låta bli att vilja veta anledningen ändå.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar