torsdag 10 maj 2018

En skruv lös

Idag skiner solen så jag drog på mig ett par shorts och gick ut för att visa mina bleka ben för den. Nu är jag inte särskilt duktig på att sola så tanken var mer att klippa gräset och samtidigt förhoppningsvis få lite färg på benen. Vår lilla gräsplätt är inte särskilt stor så att få ner höjden på de få grässtrån som lyckats rota sig bland maskrosor, kirskål, mossa och andra växter som jag inte är kapabel till att namnge går på under tre minuter. I de tre minuterna ingår även att ta fram och ställa tillbaka gräsklipparen. Även jag, som inte är så duktig på det här med att sola, begriper att tre minuter i solen gör ingen större skillnad för mina vitaktiga ben så jag funderade lite över vad jag kunde åta mig för uppgift härnäst. Jag fick därefter hjälp av Mr S att dra upp några maskrosor. Hans hjälp var inte särskilt uppskattad av mig så jag gav upp relativt snabbt. Ungefär samtidigt fladdrade en fjäril förbi och fångade Mr S uppmärksamhet varpå han skuttande gav sig iväg efter den för att se om den gick att fånga. Det gjorde det inte. När han kom tillbaka hade jag förflyttat mig in i förrådet där jag fick hjälp av hans bror Mr T. Jag har tidigare lyckats spilla ut en inte helt oansenlig mängd jord på golvet så jag tänkte att jag kunde ta hand om den samt passa på att flytta om lite så att sommaraktiga saker står lättillgängligare och vintersaker såsom snowracer står svårtillgängligare. Mr T hjälpte mig genom att nyfiket klättra upp på hyllorna och sedan slänga ner löv och andra spännande saker han fann på dem. Han tröttnade relativt snabbt då jag plockade upp alla saker han hade ner vilket gjorde att han inte kunde utforska dem vidare som han verkade ha planerat att göra. Vi lyckades i alla fall till slut genom delvis gemensamma ansträngningar att lite hjälpligt städa ur vårt uteförråd. Denna aktivitet hjälpte inte alls till med att förändra färgskalan på mina ben, även om det var bra att det blev gjort, men det ingick definitivt inte i originalplanen. 

Om nu någon undrar över valet av rubrik så har rubriken att göra med den rätt imponerande mängden skruvar vi hittade i förrådet. Förvisso inte så imponerande som på en bygghandel men ändå en rätt märklig mängd för ett förråd. Jag vet i alla fall vart jag ska gå och leta nästa gång någon undrar om jag har en skruv lös. Jag har nämligen inte vågat slänga skruvarna utan de ligger kvar på en tvärslå i förrådet. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar