lördag 19 maj 2018

Påsklämmor

Igår kväll när jag kom upp till mitt sovrum gjorde jag en lite lätt udda upptäckt och blev då även rätt orolig över mig själv. Den äldsta tonåringen utfrågades skyndsamt över om han hade lagt ifrån sig något i mitt sovrum som inte hörde hemma där. Han nekade med bestämdhet så jag fortsatte fundera över vad jag kunde ha pysslat med tidigare under kvällen och varför jag inte kunde dra mig till minnes att jag hade gjort vad jag nu hade gjort. Äldsta sonen föreslog att det kanske kunde ha varit våra små fyrfotingar som varit i farten men jag ifrågasatte det raskt då sakerna normalt ligger i en låda och den klarar de inte av att öppna. De små är fullt kapabla till att öppna skåp men inte lådor så jag konstaterade att de högst troligen var helt oskyldiga. I alla fall i just detta fall. Den yngsta tonåringen hade gått och lagt sig tidigare under kvällen och jag kände mig inte helt bekväm med att väcka honom bara för att fråga om han placerat ut saker i mitt sovrum av någon konstig anledning så jag lät det bero. Under förmiddagen idag fick jag dock möjlighet att fråga den yngsta tonåringen om han hade lagt saker på väl utvalda ställen i mitt sovrum. Han nekade först till upptåget men jag tror att han såg allvaret, eller snarare paniken, i min blick så han erkände kort därefter att han var den skyldige.

Sakerna som låg i mitt sovrum var påsklämmor och de hör verkligen inte hemma i ett sovrum vilket var orsaken till att jag blev väldigt betänksam. Ibland kan jag vara upptagen med en sak och helt plötsligt komma på en annan sak som behöver åtgärdas och då gå iväg och göra den och det var det jag trodde att jag eventuellt kunde ha gjort men inte kom ihåg att jag hade gjort. Kvällen hade inte innehållit någon större mängd aktiviteter så det var ändå inte särskilt troligt att jag gjort just så vilket starkt bidrog till min gnagande oroande känsla av att jag hade tappat förståndet.

Vadan detta uppsåt bottnade i förtäljer inte historien. Anledningen är förmodligen mest bara att yngsta sonen tycker om att driva sin moder totalt från vettet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar