måndag 10 juli 2017

Trötter

När det börjar närma sig semestertider så brukar man vara rätt trött och slutkörd. Jag är definitivt inget undantag. Nu har jag i och för sig nästan alltid svårt att vakna på morgnarna. Det som de flesta lite mer normala människor kallar för morgnar i alla fall. För min del känns det oftast som om det fortfarande är natt när väckningarna på telefonen försöker få mig att vakna till. Jag har minst sju väckningar som gör sitt bästa med att påkalla uppmärksamhet och påtala att det är morgon och dags att slå upp de blå. Väckningarna fungerar i och för sig skapligt bra för de små fyrfotingarna i hushållet. De brukar vakna till och försöker då påkalla min uppmärksamhet med diverse buffande och puffande. Men, det verkar som att även de tycker att det är dags för lite ledighet så senaste veckan har de mest blängt på mig när det låter om telefonen på morgnarna. 

Förra veckan var jag så osams med väckningarna så jag lyckades placera om apparna på telefonen. Medan jag fortfarande sov! En stund efter att jag vaknat, eller vaknat och vaknat mer tagit mig ur sängen och ner för trappen, så tittade jag på telefonen. Jag blinkade några gånger och tittade sen på telefonen igen. Funderade lite över om jag fortfarande sov och drömde en mardröm. Kaffebryggaren puttrade och höll på att brygga kaffe varpå jag konstaterade att jag borde vara vaken för det måste varit jag som satt igång den. Tittade på apparna på telefonen en stund medan kaffet blev klart. Kände att jag behövde en liten stund att försöka lokalisera några av de mer viktiga apparna innan jag började försöka flytta runt några av dem. Hällde upp kaffet och fick väl i mig en halv mugg innan jag tordes röra telefonen igen. Saknade vid första genomgången ett antal appar som jag behöver vilket inte alls kändes bra. Efter ytterligare lite kaffe och lite mer plirande och blinkande så lyckades jag faktiskt hitta dem för jag hade lyckats skapa några mappar också. 

Det är något smått magisk med ordningen jag har i min telefon för jag behöver normalt sett inte ens titta på telefonen för att öppna rätt app. Men så är inte fallet längre. Jag har fortfarande inte lyckats få dem helt i ordning för jag kan inte komma ihåg exakt hur de var placerade.  Men jag vet att ett antal av dem ligger fel. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar