söndag 6 augusti 2017

Personlig tränare

Det kan verka lite otroligt men jag känner faktiskt en PT. Vi umgås inte direkt men personen ifråga vet vem jag är och bara det är rätt stort när det kommer till mig och en PT. Jag anser att denna PT är en klok PT som utgår ifrån varje persons förmåga och mål. Nu kanske alla PT gör så men jag har inte så stor erfarenhet inom den professionen så jag har ingen att jämföra med. För att vara tydlig så syftar jag på en personlig tränare och inte en portugis. PT är ju även landskoden för Portugal. PT är också den kemiska beteckningen för platina vilket är ett metalliskt grundämne. Namnet platina kommer från det spanska ordet platino som betyder "litet silver". Jag drömde om den PT jag känner natten till idag. Eller kanske snarare om den unga ivriga tjej som PT'n jag känner hade anställt i min dröm. Den anställde försökte på otroligt många vis få med mig på ett träningspass men det kom alltid något emellan så jag behövde hela tiden avboka. Vad som kom emellan kan jag inte riktigt dra mig till minnes men det resulterade i att den anställde tog sig till min arbetsplats och försökte tala förstånd med mig. Varför den unga tjejen med sådan iver försökte påverka och hjälpa just mig är jag inte helt säker på, men jag har för mig att hon försökte imponera på sin arbetsgivare genom att ta sig an en otroligt svår uppgift.

Orsaken till min dröm kan troligen vara flera. En av anledningarna kan vara att jag igår stundtals behövde uthärda de små fyrfotingarnas race genom huset. Det regnade till och från under nästan hela dagen och eftersom de små inte alls är förtjusta i sådan väderlek så förflyttade de sina träningspass och utförde dem inomhus istället. Det vore väl ok om de inte emellanåt missade sina mål eller använde mig som en språngbräda eller som någon form av skydd från brodern. De små skulle i vissa avseenden behöva en PT, om inte annat för att träna upp sin precision vid utförandet av vissa övningar. Det skulle förmodligen även spara på några av de nio liven de anses ha. En annan anledning kan vara att jag igår kväll försökte mig på att rensa kylskåpet. Eftersom jag ogillar att slänga mat så valde jag alternativet att försöka äta upp så mycket som möjligt istället. Det kanske inte är det absolut bästa sättet att rensa kylskåpet på men just då föreföll det vara en god idé. Senare under kvällen kändes det inte riktigt som en lika klok idé. Dock hindrade det mig inte från att poppa popcorn och äta upp de flesta av dem också. Jag förvarar förvisso inte micropopcorn i kylskåpet men det var bara en förpackning kvar i kartongen så jag såg det mer som att jag rensade lite i skafferiet också. En tredje anledning skulle kunna vara att jag för tillfället inte riktigt orkar göra så mycket som jag skulle vilja. Det är en smärre konst för mig att hålla mig stilla när det inte sker av eget val. Jag kan vara en mästare på att slöa men som sagt vill jag helst välja tillfällena själv. Igår satt jag och la pussel för att ändå ha något att göra. Jag kom fram till att man får ont i armbågarna när man sitter för länge med ett pussel. Undrar om man kan träna upp armbågarna så att de blir lite bredare och därigenom blir mer stödvänliga?

Anledningarna till min dröm kan troligen vara oändliga eller också är det helt enkelt bara ett bevis på att jag tänker krokigt även när jag sover. Enligt min åsikt så förtjänar i alla fall den nyanställda ivriga unga tjejen, genom sin otroliga ihärdighet, en medalj av platina.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar