måndag 26 februari 2024

Kol - Covid

Jag anser själv att jag försökte vara tämligen snäll, omtänksam och hjälpsam i största allmänhet under 2023. Är dock fullt medveten om att jag definitivt inte är perfekt, så viss butterhet och grinighet har säkerligen lyst igenom emellanåt. De stunderna torde dock ha varit i klar minoritet i jämförelse med de mer vänliga och positiva tillfällena. Nu är ju det enligt mitt eget tycke och jag förstår att alla inte håller med. Men, jag vill be de av er som inte är helt nöjda med mig att vänligen inte skicka några brev till tomten om det detta i år. Ni får klart hellre skriva någon kommentar här så att jag har en möjlighet att försöka bättra mig istället. 

Dessutom så verkar tomten ha viss brist på kol så han ersätter därför kolet i min julstrumpa med Covid. Personligen så hade jag faktiskt föredragit kol då det är lite mindre utmattande och ansträngande att göra sig av med. Jag hade till och med kunnat ge bort kolet till någon granne som kunde ha använt det i grillen så då hade jag ju liksom haft möjlighet göra en god gärning på en gång. Covid anser jag inte vara en särskilt trevlig sak att medvetet ge bort så det har jag behållit för mig själv. Eller tja, helt och hållet har jag inte behållit det för mig själv då sönerna brukar visa sitt medlidande genom att också bli sjuka. Ibland turas vi till med om med att få Covid först så att det blir lite variation. 
 
Nu önskar jag därför att alltså inte få Covid i julstrumpan under december 2024. Inte efterföljande år heller för den delen, men jag nöjer mig med att önska det bara för i år i fall jag skulle lyckas med att göra något riktigt dumt under året. I så fall önskar jag ha den eventuella dumheten innestående till 2025. 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar